As empresas Google e Twitter juntaram esforços para produzir um aplicativo que disponibilizará a seus usuários notícias publicadas sobre um tema investigado ou em discussão entre internautas. Trata-se de um sistema de curadoria de notícias que concorrerá com os já lançados pelas empresas Facebook, Apple, Snapchat e Microsoft.
O novo aplicativo, surgida na onda de novos softwares para selecionar, contextualizar e disseminar noticias, terá como diferenciais o desenvolvimento pelo sistema de código aberto (programadores poderão manipulá-lo) e pelo fato de manter a publicidade das páginas de veículos jornalísticos onde o material foi originalmente publicado.
Mais detalhes na reportagem do site Re-Code, da qual reproduzimos os três primeiros parágrafos (em inglês):
Google and Twitter are working together to help publishers show “instant articles” to people who use their services on mobile phones. The plan, which is supposed to launch with a small group of publishers this fall, is an effort to make it easier for publishers to distribute their stuff on mobile devices. It is also a response to similar pushes from Facebook, Apple and Snapchat.
The idea, according to multiple sources, is that Twitter users or Google search users who click on a link while using their phones will see full articles pop up on their screens almost immediately, instead of having to wait several seconds.
One big difference between those efforts and this one: Google and Twitter are creating their publishing tools as an open source project, and hope to convince multiple tech companies to adopt it.